lördag 2 april 2011

Köplust

Förra sommaren var så otroligt speciell eftersom jag för första gången sen jag var 14år skulle få vara smal och kunna köpa klänningar, shorts och ligga på en strand utan att skämmas. Och det var verkligen en otrolig upplevelse, även om sommaren innehåll mycket dåligt på ett sätt, så var den ändå helt fantastisk. Speciellt alla stunder på stranden, stadspromenaderna och att helt enkelt LEVA fullt ut utan att behöva oroa sig för vad folk skulle tycka om mig eller hur jag skulle våndas av värmen pga alla extra kilon. Det var en frihets-sommar!

Och jag handlade verkligen kläder inför det också, linnen, shorts, klänningar och hela alltet. Till och med den där behändiga baddräkten som effektivt skulle dölja min mage jag skäms så över.

Men så kom vintern, och lustigt nog försvann shoppingsuget. Jag har kanske handlat totalt två tröjor den här vintern. Jag är verkligen inte en shoppingmänniska. Kanske beror det på att jag inte har råd att vara shopoholic, kanske beror det på att det är mindre kul att köpa stora bylsiga vinterkläder...

Men jag insåg nu för några dagar sedan att jag vill känna mig lika fri och lycklig den här sommaren. Jag vill göra den här sommaren ÄNNU bättre. Och givetvis infann sig ett sug efter både fruktsallad, kylda drinkar på stranden och KLÄDER. Haha.

Snickrade ihop ett litet kollage av vad jag drömmer om att införskaffa till sommaren 2011. Sen får jag se om min plånbok tillåter det eller inte.





Vad skulle ni vilja köpa den här sommaren?

Eller vad drömmer ni om att köpa när ni nått ert mål?


6 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du känner, inget kul att handla kläder på vintern.
    Jag tycker inte det är kul att handla kläder nu heller eftersom jag inte tycker något passar på mig.
    Men när jag fått min op och när jag väl nått mitt mål så är min belöning att åka ner till Ullared och STORHANDLA kläder :)
    Jag har aldrig köpt kläder där innan, så tråkigt just nu att ens kolla på kläder :(
    Men jag ÄLSKAR att shoppa så när man gått ner i vikt då fasen ska här handlas :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fin bikini. Du ska vara glad att du kan ha en sådan :) because i can´t.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen den där bikinin!!

    Mitt mål är att nå 70kg eller storlek 38/40 innan augusti är över så att jag får en chans att visa mig på beachen iår utan att skämmas över min kropp.

    Har redan gått från storlek 50 till 46 iår :) Det är en bra bit kvar ändå (40kg) men jag har iaf startat.

    SvaraRadera
  4. Åh två frågor, jag ska genast svara. Jag försöker ställa frågor på min blogg men jag får sällan svar. Det är lite tråkigt. Så nu ska jag svara på frågor så kanske folk svarar på min blogg med=)Karma.

    Fråga 1.Den här sommaren vill jag köpa fina klänningar som jag kan gå runt i och känna mig sommrigt feminin och bara vara i.

    Fråga 2. Jag vill nog inte köpa någonting när jag kommer i mål. Förut var nog allt jag drömde om att klänningar skulle sitta fint på mig och jag skulle trippa runt i högklackat.
    Men nu är inte det viktigt längre. Det är inte det primära.
    När jag kommer i mål hoppas jag kunna behandla min kropp väl och att min rygg är så pass läkt så att jag ska kunna röra mig normalt. Jag vill kunna röra mig without effortless. Alltså utan att det ska kännas jobbigt. Jag vill kunna orka.
    Det är nog orken jag längtar mest efter. Att orka ha kul och inte hindra mig själv tankemässigt att göra saker. Som att resa eller söka jobb och så vidare

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha dedär örhängena! Så jävla snygga

    SvaraRadera